Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van zijltjezijltje - WaarBenJij.nu Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van zijltjezijltje - WaarBenJij.nu

Rio

Blijf op de hoogte en volg

19 Oktober 2012 | Brazilië, Rio de Janeiro

En daar gaan we dan.... Rio de Janeiro, Rio ho ho I feel fine en natuurlijk de klassieker Copa, Copacabaaaaaaana!!!!
Maar ook nog even een klaagzang. Beginnend met de reis. De vlucht naar Madrid had vetraging opgelopen, we konden niet landen en daardoor hebben we ruim 20 minuten rondjes boven de stad gevlogen en voordat je dan eindelijk bij de gate bent en alle mensen eruit zijn, ben je weer tig minuten verder. Die gate waar ik naartoe moest, was toch nog 25 minuten lopen, dus dat was weer rennen geblazen. Ik heb die luchthaven volgens mij alleen nog maar in sneltreinvaart gezien. Grrrr. Maar gelukkig de vlucht nog gehaald.
Kim had ook hetzelfde probleem met haar vlucht, dus zij kwam ook verhit aangerend.
Het eten in het vliegtuig was weer dramatisch. De laatste keer dat ik voor de vegetarische optie ga. Niet te doen. Mijn eerste maaltijd bestond uit droge gele rijst, met een paar peultjes en 2 taaie asperges. Daarbij een salade van droge sla en uitgedroogde komkommers. Mijn geluk was dat Kim haar cakeje tegen mijn fruit wilde ruilen, had ik toch nog wat te eten.
Gelukkig had ik chips, lollies en ontbijtkoek meegenomen, zodat ik mijn maaltijd nog wat kon aanvullen.
De 2e maaltijd was een salade met wederom uitgedroogde komkommer en tomaatjes. Daarbij droog fruit, maar gelukkig zaten er ook zoute crackers bij, die waren wel te eten, maar die passen in je holle kies. Lang leve mijn noodpakketje.
Eindelijk aangekomen in Rio, moesten we ruim een uur wachten om de paspoort controle door te komen. Voor de Brazilianen hadden ze 6 hokjes open en voor de toeristen maar 2, terwijl dat een veel grotere groep was.
Door dat lange wachten, was onze geregelde taxirit al weg en moesten we zelf een taxi scoren, maar dat is nooit zo moeillijk en we hadden een prijsindicatie, dus we konden mooi gaan afdingen. Want sommigen vroegen 2x zoveel, maar wij waren gekke Henkie natuurlijk niet.
In het hostel kregen we een gratis Caiprinha aangeboden, dat is natuurlijk altijd welkom. Dat was al een goed begin van de stad.
We slapen op een 9 persoons kamer en ik slaap helemaal bovenin, op een stapelbed met 3 bedden, dus dat is best hoog. Natuurlijk moest ik 's nachts naar de wc waardoor ik die stomme ladder weer afmoest en ik had het laatste stapje gemist en lag ik al bijna op mijn muil. De kamergenoten die nog wakker waren, had ik meteen wat te lachen gegeven.
De volgende ochtend waren we beiden vroeg wakker en hebben we genoten van ons gratis ontbijtje. Lekkere verse broodjes en chocolade cake. Prima te doen dus.
Daarna zijn we naar de Copacabana gewandeld en hebben we heerlijk over het strand gelopen. En op een terrasje een kokosnoot gedronken. Vervelend zeg vakantie.
Vervolgens hadden wij onze eerste excursie, we gingen o.a. naar het Christus beeld, maar we hadden geen geluk, hij zat in de wolken, dus u ziet niks. Dat was heel jammer.
Dat gaan we op de terugweg waarschijnlijk nog een keer proberen, want nu zijn de foto's een donkere schim.
Voor de rest hadden we wel mooie uitzichten over de stad, dus de excursie was niet geheel mislukt.
Nu gaan we een restaurantje opzoeken. Morgen gaan we richting Ilha Grande, waar we waarschijnlijk wat tijd op het strand moeten doorbrengen. Heel vervelend allemaal, maar iemand moet het doen.

Dikke kus,
Linda

  • 21 Oktober 2012 - 18:26

    Sonja:

    Lieve Lin,

    Wat jammer van het Christus beeld, maar gelukkig kunnen jullie nog een keer in de herkansing!
    En wat jammer dat je naar het strand moet op je vakantie... pff ik ben nu al jaloers... De zon heb ik hier vandaag nog niet gezien, dus kun je wat stralen deze kant op sturen?
    Grapje!
    Lieve meid geniet lekker van je vakantie!
    Have fun!
    Lekker genieten (hopelijk ook van het eten daar!)
    X Sonja

  • 24 Oktober 2012 - 12:23

    Yvonne:

    Hey Kratje,

    Wat verveld zeg van je vlucht maar gelukkig heb je hem nog gehaald. Balen van het eten elke keer zeg in het vliegtuig. Maar gelukkig had je een noot pakketje bij je en wou Kim met je ruilen. Het Christus beeld stond helaas in de wolken. Hopelijk nog herkansing. Gelukkgi vermaak je, je voor de rest en wat balen zeg dat je in je vakantie het strand op moet zeg hahahahaha. Ik ben toch wel jaloers hoor. Geniet nog maar lekker van je vakantie en doe je groetjes aan Kim.
    dikke kus, Vlerkje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Brazilie

Een kort reisje tussendoor :-D

Recente Reisverslagen:

04 November 2012

Salvador deel 2

02 November 2012

Salvador

29 Oktober 2012

Nog steeds Ouro Preto

28 Oktober 2012

Ouro Preto

25 Oktober 2012

Paraty

Actief sinds 15 Okt. 2012
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 2476

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2012 - 08 November 2012

Brazilie

Landen bezocht: