Paraty - Reisverslag uit Parati, Brazilië van zijltjezijltje - WaarBenJij.nu Paraty - Reisverslag uit Parati, Brazilië van zijltjezijltje - WaarBenJij.nu

Paraty

25 Oktober 2012 | Brazilië, Parati

Daar zijn we dan eindelijk weer. Het is niet altijd even makkelijk om een computer te vinden die het ook doet, maar ze hebben in het hostel nu een snellere server geplaatst en kan ik eindelijk weer inloggen om een verslag te schrijven.
Ik heb nog even wat tijd voordat de bus naar Sao Paolo vertrekt en het ontbijt zijn ze ook nog aan het klaarzetten, dus een perfecte timing al zeg ik het zelf :-D

Voordat we in Paraty, Parati of Paratii, ze hebben verschillende manieren om deze plaats aan te duiden, maar voordat we dus in 1 van deze 3 versies zijn beland, waren we in Ilha Grande. Dat ligt ongeveer 2 uur van Rio en dat zijn allemaal eilandjes waar het heerlijk vertoeven is. Slippertjes aan en langs het strand wandelen, bij 1 van de strandtentjes neerploffen voor een verfrissende versnapering, ´s avonds eten bij 1 van de vele restaurantjes, het was weer zwaar afzien daar. Je kon daar ook veel boottochtjes boeken naar verschillende stranden maken, maar wij waren sportief en zijn naar een aantal stranden zelf gewandeld. Dat viel soms wat tegen, want er moest ook aardig wat geklommen worden, maar je liep in de jungle, waar je wat schaduw had, dus dat maakte een hoop goed, voor al dat geklauter.
Daar zijn we 2 nachten gebleven en vervolgens de boot en bus richting Paraty gepakt.
Helaas is het weer hier erg wisselvallig, dus de stranden hier hebben we niet gezien. 1x hadden we in de middag hoop gekregen dat de zon wat doorkwam, dus we hadden snel onze bikini aangetrokken, maar zodra we die aanhadden, begon het helemaal te betrekken en kregen we onweer, dus dat werd ook niks. De temperatuur was nog wel erg lekker, dus de slippertjes konden aanblijven.
Gisteren hebben we een jeeptour gemaakt naar wat watervallen waar je kon gaan zwemmen, maar het water was wel erg koud, dus deze watjes hadden alleen even de voetjes erin gegooid.
We zaten in een jeep met alleenmaar Brazilianen en daar zat een stel tussen, wat heel irritant was. Het begon al dat de chauffeur ergens naartoe moest rijden om bananen te gaan halen, want daar hadden ze ineens trek in. Hadden ze dat niet van tevoren kunnnen bedenken????
Verder moesten ze overal op de foto, zij voor een boom, hij voor een boom, zij voor een bloem, hij voor een bloem, zij voor de waterval, hij voor de waterval. Dus moesten we ook steeds op ze wachten. Hij leek op de franse acteur Gerard Depardieu, dus hadden we hem Gerard gedoopt en zij was een Heidi, met haar 2 staarten en dan ben je tegen de 60 jaar.
Wel lekker dus dat wij de enige waren die Nederlands spraken, konden we lekker over ze klagen en roddelen. Heerlijk.
Het hostel hier is super, klein, maar erg knus en het ontbijt, wat ze nu dus aan het maken zijn, erg lekker. De hele tafel staat vol met fruit, verse broodjes, cake, tomaten, avocado. Ik moet nog even een half uur geduld hebben. Dat lukt net.
In Sao Paolo blijven we maar even, omdat we nou niet echt positieve berichten over die stad hadden gehoord, maar er gaan geen rechtstreekse bussen naar Ouro Preto waar we hierna naartoe willen, dus we moesten wel. Vandaag komen we daar laat in de middag aan en dan pakken we morgen de nachtbus. Dus we zijn er 1 dag, moet genoeg zijn.

Dikke kus

• 25 Oktober 2012 - 12:41

Mama:

Hoi Lin, ontbijt ze, het klinkt wel erg lekker allemaal. Hier gaat alles o.k. en ook met oma gaat het al wat beter. Hoop voor je dat deze reis wat voorspoediger gaat en wens je veel plezier. Liefs mama

• 25 Oktober 2012 - 13:28

Yvonne:

Hey kratje,
    Het klinkt allemaal heerlijk moet ik zeggen. Fijn om lekker de hele dag je slippertjes aan te kunnen en tja van die bikini en de zon hoef ik je toch niet uit te leggen he hahahahahaha. Ik was het dit keer niet :-) Geniet lekker van je ontbijt en we kijken vol spanning weer uit naar je volgende verslag. Goede reis nog.
    Dikke kus, Vlerkje

• 26 Oktober 2012 - 09:53

Jolanda:

Hello,

Zo te lezen kan je beter gaan werken...haha. Klinkt allemaal (behalve de vlucht dan) heel relaxed weer. Slippertjes aan, eten en drinken!! Nou laat het je maar smaken allemaal. Je moet nu in kortere tijd dan je gewend bent, je vakantiegevoel opdoen, maar jou kendende, lukt dat vast.

Hier staat het weekend voor de deur. Sorry dat ik nog geen tijd gevonden om op je eerdere verslagen te reageren, maar op deze casual vrijdag neem ik dus even van de gelegenheid gebruik.

Terwijl jij daar de komende weken op je slippers blijf lopen (tenminste dat hoop ik voor je) hebben wij de winterjassen weer tevoorschijn gehaald. Het wordt/is merkbaar kouder hier.

ik sprig weer lekker van de hak-op-de-tak. ik wens je in ieder geval een fijne voortgang van de reis (en nemen jullie ook maar lekker veel foto's van de bomen, de bloemen, de watervallen, de terasjes, etc...).

L-Jo