Ouro Preto - Reisverslag uit Ouro Preto, Brazilië van zijltjezijltje - WaarBenJij.nu Ouro Preto - Reisverslag uit Ouro Preto, Brazilië van zijltjezijltje - WaarBenJij.nu

Ouro Preto

Blijf op de hoogte en volg

28 Oktober 2012 | Brazilië, Ouro Preto

Hoi hoi daar zijn we weer. Vond nog een lekkere salmiak lolly, dus die ben ik nu tegelijk met het schrijven, aan het nuttigen.
Tot nu ben ik de enige die ze lekker vind, ik heb ze een aantal keer laten proeven, maar ze verdwenen heel snel in de prullebak. Blijft er meer voor mij over. Goed geen lachende gezichtjes dus, altijd handig als de toetsenborden anders zijn ingedeeld.

Sao Paolo was helemaal niet zo slecht als mensen ons vertelden. Het is een grote stad, maar er is veel te doen en te zien, dus we hebben ons prima vermaakt die ene dag. Niks negatiefs van onze kant.
Het hostel was net open, dus alles was helemaal nieuw en netjes, de mensen daar waren erg aardig. Het ontbijt kon wat beter, dat was een droge witte boterham met wat chocoladepasta of jam. Maar voor de rest, super.
Daar nog met Fernanda afgesproken, die ik in Argentinie had ontmoet, zij heeft ons nog een rondleiding gegeven door de stad.
De volgende dag hadden we dus onze nachtbus, pfff drama. Overdag slaap ik prima in de bus, maar snachts (maar even zo, want die komma is ook al niet te vinden) doe ik geen oog dicht. Hele oncomfortabele stoelen, de airco aan en uit, dus dan was het warm en dan weer ijskoud, dus nee geslapen heb ik niet.
Na 12 uur waren we in Ouro Preto en konden we gelukkig meteen onze kamer op, daar even een paar uur geslapen en toen het stadje in. Het is erg mooi hier, staat ook op de Unescolijst. Heel veel kerken, kleine straatjes, restaurantjes en barretjes. Prima vertoeven hier. We zitten ook middenin het centrum, ideaal. De stad bezichtigen is wel zwaar, want de straatjes lopen of steil omhoog of omlaag, dus de beenspieren worden goed getraind. Gelukkig zijn er veel terrasjes waar we kunnen uitrusten.
Vandaag hebben we met een treintje een excursie gedaan naar Mariana, ook met veel kerkjes en leuke pleintjes. Vervolgens daar een mijn bezocht en toen weer terug met de bus naar Ouro Preto.
Natuurlijk weer op een terras gezeten, want van al die bezigheden, moet je uitrusten. Daar kwam een lokale tourguide bij ons zitten, omdat zijn tafel vol in de zon stond en wij nog in de schaduw zaten. Met deze temperaturen is schaduw erg fijn.
Morgen wil hij ons de watervallen hier in de buurt laten zien, waar je ook kunt zwemmen. Als het morgen net zo warm wordt als vandaag, klinkt dat ideaal.
Morgenavond hebben we dan de nachtbus richting Rio. Hopelijk lukt het slapen dan wat beter.
En dan moet ik echt gaan denken wat ik daarna ga doen. Blijf ik lui in Rio, ga ik naar Buzios wat vlakbij Rio ligt en waar ik goede dingen over heb gehoord of vlieg ik toch naar Salvador, wat een must moet zijn. Dus daar moet ik gauw maar even een beslissing over maken. Maar nu eerst douchen en een restaurant gaan zoeken, op een lege maag kan er zeker niet gedacht worden.

Dikke kus,

  • 28 Oktober 2012 - 22:13

    Loppie:

    Hey babe, wat een fantastische verhalen tot nu toe!!! Klinkt echt super goed! Wat jammer dat zo'n nieuw hostel dan niet even een goed ontbijtje heeft...
    Wat een moeilijke keuzes moet je maken! ;-)
    Welke keuze je ook maakt, je bent heerlijk op vakantie en geniet van alles wat je doet!! (Ik wou dat ik nu bij jou was, dat zijn betere omstandigheden ;-))

    Phileine heeft haar eerste stapjes gedaan, maar is nog erg onzeker ermee, maar goed het begin is er, dus dat is mooi! Het zou fijn zijn als ze kon lopen, want dat maakt het toch allemaal wat gemakkelijker... Maar ook juist weer wat drukker, dan loopt ze alle kanten op!

    Nou babe, geniet nog even van dat heerlijke weer en zwemmen bij watervallen! Pas wel goed op, hè!!! Love you en Miss you!! Kussie

  • 28 Oktober 2012 - 22:13

    Loppie:

    Hey babe, wat een fantastische verhalen tot nu toe!!! Klinkt echt super goed! Wat jammer dat zo'n nieuw hostel dan niet even een goed ontbijtje heeft...
    Wat een moeilijke keuzes moet je maken! ;-)
    Welke keuze je ook maakt, je bent heerlijk op vakantie en geniet van alles wat je doet!! (Ik wou dat ik nu bij jou was, dat zijn betere omstandigheden ;-))

    Phileine heeft haar eerste stapjes gedaan, maar is nog erg onzeker ermee, maar goed het begin is er, dus dat is mooi! Het zou fijn zijn als ze kon lopen, want dat maakt het toch allemaal wat gemakkelijker... Maar ook juist weer wat drukker, dan loopt ze alle kanten op!

    Nou babe, geniet nog even van dat heerlijke weer en zwemmen bij watervallen! Pas wel goed op, hè!!! Love you en Miss you!! Kussie

  • 28 Oktober 2012 - 22:18

    Ivonne:

    Haha, je talent om slechte stoelen uit te kiezen heb je dus nog :-) Klinkt allemaal super, ontzettend veel plezier nog en enjoy!!

  • 29 Oktober 2012 - 10:03

    Yvonne:

    Hey kratje,

    Leuk om zo je verhalen te lezen. Jullie vermaken jullie prima zo te lezen, terrasje hier en en terrasje daar helemaal goed. Nog even een keuze maken hoe je volgende week verder moet. Afzien hoor zulke keuzes. Lekker genieten van alles wat je doet maar ja dat hoeven we jou niet te vertellen he hahahaha
    Geniet nog maar lekker van het warme weer daar. Hier heeft het van het weekend al weer gevroren.
    Nou dikke kus van ons beide en lekkere lebbers van de honden hihihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Ouro Preto

Brazilie

Een kort reisje tussendoor :-D

Recente Reisverslagen:

04 November 2012

Salvador deel 2

02 November 2012

Salvador

29 Oktober 2012

Nog steeds Ouro Preto

28 Oktober 2012

Ouro Preto

25 Oktober 2012

Paraty

Actief sinds 15 Okt. 2012
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 2472

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2012 - 08 November 2012

Brazilie

Landen bezocht: